Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Johanna - 16 mars 2011 11:48

Igår var vi(jag, Joonas, Make och Leevi) och tittade på Kemis egna snöslott.

Om man nu ska kalla det för slott. Det är mer som ett hotell och isskulptur museum. Ja, nått i den stilen. =P


Vi hade superfint väder! Solen sken, -10grader. Helt underbart!


Det var rätt häftigt att kolla runt i alla hotellrummen, allt är gjort utav is och snö. Men hur någon kan sova där frivilligt fattar jag fan inte, skitkallt ju! Men det är väl en sorts upplevelse det också antar jag..


hur som hellst, efter vi kollat runt överallt och busat med Leevi frös vi arslet av oss och gick in och värmde oss med en kopp varm choklad. =)

Helt klart värt att gå dit om man någon gång är i Kemi under vintern. ^^


Ikväll är det 'lill-lördag' och vi arbetsbefriade idioter tänker underhålla och värma oss med alkoholhaltiga drycker! För det tycker vi är förbannat kul!

;)


Ha det gött!


                   


Av Johanna - 16 mars 2011 02:03

Hej hopp!


Tanken var att jag skulle ha startat den här bloggen för ett bra tag sedan, men jag är lite trögstartad.. Bättre sent än aldrig? ;P


Som ni vet så har jag emigrerat till vårat vackra grannland, eller ja, nu är det mitt vackra hemland förstås.. :)

Allt har gått prima, jag har väl i princip återhämtat mig efter den 14timmar långa bilresan hit. 113mil ungefär, snorhalt väglag. Spännande värre! ;)


Lägenheten min kära 'roomie' har ordnat med till oss är perfekt!

Ca 74kvm stor, 3 rum och kök. Jag fick rummet med flest garderober! WOHO! Han har då tänkt på allt! :D:D


Många av er frågar titt som tätt om vad jag gör om dagarna. För tillfället är jag helt arbetsbefriad. Leker hemmafru till Opa och springer mest runt och jönsar. Sover halva dagen är vaken hela natten.. osv osv.. Det är riktigt nice faktiskt. Jag har aldrig varit ledig så här länge i mitt sk vuxna liv. ;) Ska passa på att njuta av varje sekund tills dess verkligheten slår mig i bakhuvudet..


Jag var på ett möte igår om att starta finska studier, verkar lovande! Om allt går som beräknat borde jag tala finska hyfsat flytande inom ett år. Men först ska jag på någon sorts intervju om en måndad, då får jag även veta mer om själva utbildningen.


Annars så händer det väl inte så mycket. Har träffat mycket nya, fina människor. Vänner kan man aldrig få för många utav. =) Känns jättekul! Även om jag saknar er där hemma förstås! <3


Nähe, klockan är nu 03:12 och mina ögon börjar gå i kors. =P

Ska försöka skriva mer imorgon och berätta om vår dag i snöslottet idag. Helt underbar dag! :):)


Puss på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards