Alla inlägg den 12 april 2011

Av Johanna - 12 april 2011 12:49

tjoflöjt!


Nu är det klart. Ska börja skolan nästa måndag för att lära mig finska. Det är jag och alla andra invandrare =D

Rätt komiskt på något sätt, en hel del muslimer, asiater osv och så lilla svenska jag. :D:D

Men det ska bli kul. Idag var jag på en sorts intervju eller utredning på vad jag behöver plugga osv. Fick läsa, skriva och uttala finska ord. Hon som gjorde utvärderingen sa att jag hade mkt bra uttal och stavningskunskaper. Awesome! Jag ska bli en grym finne när jag blir stor! ;D

Så nu börjar allvaret! WOOHOO!


Rätt kul också, igår så fick jag ett samtal från El-giganten i Haparanda, tydligen hade jag skickat en intresseanmälan på jobb där. :D Jag är fortfarande intressant på arbetsmarknaden, coolt! Men jag fick säga nej då jag ska börja studera på heltid, men han ska återkomma i sommar om dom behöver sommarvikarier sa han! Nice!


Idag har jag fått en massa papper från försäkringskassan och Skatteverket i Sverige, dom vill ha massa uppgifter och skit. Faktiskt sånt som jag redan informerat dem om. Dubbelcheck antar jag.. Vissa saker dom frågar tycker jag inte att dom har ett skit med att göra.. Men så är det. Alla vill veta allt om dig. Jävla Bigbrother samhälle vi lever i.. *suck*


Hur som helst.. Nu ska jag sätta igång med lite tvätt sen ska jag, Make och Henri åka och kolla på bilar.. Spännande värre. =)


Puss på er!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards