Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Johanna - 2 maj 2011 21:23

Ja, jag vet.. Det är dåligt med upppdatering nu på senaste tiden, men jag har haft fullt upp...


Hela förra veckan var ett enda stort kaos!

Började veckan med att rensa, kasta, sortera, städa och packa ihop Makes lägenhet.

Han är nu officellt hemlös. Inofficiellt bor han med Joonas. =P

Sen har det varit ett jäkla rännande fram och tillbaka till Haparanda och skatteverket där. Fy helvete för deklarationer!!! Nog för att det inte alltid är så här svårt, men i år tror jag dom gick in för att krångla till det för mig.

Först skickar dom papprena till fel adress, dvs hem till mor min i Skultuna, bara en sisådär 120mil bort. Bra! Sen har dom fel uppgifter. Och jag som är ett deklartionsgeni(not..) ska försöka få allt rätt så jag inte riskerar straffavgift för felaktig deklaration. JIIHAAA! Lyckliga jag.

Förutom det har jag försökt förstå mig på Kela, det är väl på ett ungefär detsamma som A-kassan i Sverige. Vilket säkert hade varit 20ggr lättare att förstå om jag någonsin använt mig av något liknande.. *suck* jag och pappersarbete går inte ihop.. Men sånt är livet... Får hoppas att jag får iordning på allt så småningom..

Och självklart så hade jag även skolan 5timmar varje dag. Busy bee! =P


Valborgshelgen var superlugn. Det behövde jag verkligen! Opa åkte iväg till Oulu över helgen och söp skallen i småbitar, så jag Make och lilla Leevi var här, åt god mat, godis och mös hela helgen. =) Drack lite vin, men det var allt. =)


Nästa helg kommer mor min på besök. Ser fram emot det som sjutton. Saknar henne! <3 Vet inte vad vi ska hitta på, stan är relativt död den här tiden på året. Men det blir väl lite sightseeing, äta ute och bara umgås. Så får hon äntligen träffa alla mina älskade idioter här. =D


Annars är det väl inte mkt mer som har hänt. Skolan flyter på. Ganska tråkigt med skola, men man måste väl lära sig någon gång antar jag. ;P


Nu ska jag nog ta en dusch och krypa ner i sängen och kolla på något. Film kanske? Eller futurama?


Sköt om er!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards