Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Johanna - 16 maj 2011 13:59

Tjoflöjt!


Ännu en helg har sprungit förbi. Det är konstigt att helgen är över på en fjärt medans en skoldag på 5,5 timme känns som en evighet.. Men så äre! =)


Haft fullt upp i helgen, som vanligt. Lite Leevi var här med oss tis-sön. Så ingen rast och ingen vila. :D

Men det är kul, även om min inte allt för barnvana hjärna får små psykbryt med jämna mellanrum. Haha! Men vad ska man göra? :):)

I förra veckan blev det väl inte allt för mkt gjort. Skola och vardagsliv. Vi har tagit lite promenader vid stranden, letat vårtecken och tagit det lugnt.

Det börjar sakta med säkert bli varmare. Längtar såååå efter gröna träd och söta blommor. =)

I fredags tog vi en sväng till Haparanda och åt på mAx, underbart att bo så nära svenska gränsen faktiskt. Har man lite hemlängtan tar det bara ca 20min att åka över dit. Det är gött det! I lördags åkte vi dit igen för att handla presenter och ingredienser för smörgåstårtan till Leevis 4års dag. =) Jag försökte mig även på att hitta lite nya kläder, men insåg snart att jag är på tok för bred över arslet för att passa i en 'normal' klädbutiks brallor.. Man ska tydligen ha strl 27 om man ska få tag i brallor.. jag sa att jag får väl köpa ett par till varje ben då. =P Verkar som jag får gå byxlös.. :P

På kvällen gjorde vi inte mkt, tog det lugnt, kollade film och åt mat. Inga konstigheter :D

Sen vart det söndag, jag gjorde färdigt smörgåstårtan sen bar det iväg hem till Leevis mamma. Åt tårta och kollade på paketöppning. Sen hem för att förbereda inför hockey finaaaaaaaaaaaal. Fan va pepp jag var! Sån jävla kul match. Är riktigt glad för finnarnas skull! 16år sen dom tog guld senast.. Det var på tiden.

Men jag måste säga att det sved lite i mitt svenska hjärta även om det flyter finskt blod i mina ådror också. ;D


Nu tror jag snart att jag stupar.. Det finns bilder på www.dayviews.com om man är intresserad. Jag hatar den här bilduppladdar-grejen här.. Mitt nick är Mayflower


Ha det gött! <3


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards