Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Hade typ glömt bort bloggen.. =P

Av Johanna - 7 augusti 2012 18:23

Det var ju ett tag sedan jag skrev.. Ett litet tag sen bara.. ;P


Kom på att jag hade den här bloggen och tänkte att jag kanske skulle ta och skriva av mig lite.

Jag vet inte riktigt vad som har hänt sen senast. De flesta av er som läser, vet nog redan det mesta. :D

Meeeen...


Jag bor ju inte med Opa längre. Jag och Make/leevi och Ossi också förstås) flyttade in i en 3:a en bit utanför centrum i slutet utav november förra året. Vi trivs bra, lite krångligt är det förstås att ha ungefär 1mil in till stan. Men det funkar. =)

Det är inte den mest morderna lägenheten i världen och den är väl lite sliten och har sina brister, men det är ett hem och omgivningarna är fina. Sen att den är billig är ju även det ett plus! =)

Vi har som sagt tre rum och kök och även en inglasad balkong med utsikt över baksidan och en liten sjö. =)

Från vårat stora vardagsrumsfönster ser vi en liten bit av Bottenviken. Så det är fint. Oturligt nog har vi även en utav pappersfabrikerna här. Den väsnas en hel del och luktar skit ibland(läs mest hela tiden), men som tur är är det väldigt sällan vi kan känna lukten in i lägenheten. ;)


Jag går fortfarande i skolan, eller ja just nu har jag väl sommarlov eller vad man ska kalla det. Nästa kurs startar troligtvis i början utav september. Ser inte direkt fram emot det. :P

Skulle så gärna ha ett jobb.. Men det kryllar ju inte direkt utav lediga jobb häromkring...

Min finska är kanske inte så bra som den borde vara heller, men jag har väl tappat inspirationen lite.. Blir som lite för mycket utav det "goda".. Jag menar 6timmar om dagen 5 dagar i veckan med att studera finska språket och den finska kulturen mm, sen måste man ju lyssna på babblet även utanför skolan ;D Ska nog flytta till södra Finland där dom pratar så man kan förstå! Vasa kanske ;D


Nej, men faktum är att vi har pratat om att dra söderut. Det är bara det att Marko har ju Leevi här i Kemi och det är ju förstås inte helt lätt att bara sticka då inte. Kanske får vänta nått år eller så tills han är stor nog att flyga ensam. Vi får se.

Men vi kan inte heller stanna här och aldrig hitta jobb/utbildning så.. Ja, ni fattar! :P


Ossi mår bra, han ligger brevid mig i soffan och sover nu. Han är en riktig lathund han! :) Mitt lilla hjärta! <3


Igår var vi hem till min kompis Elina.

Hon håller på att starta upp ett eget företag. "Fantasy dogs" heter det. Hon utbildar sig till hundtrimmare och ska även öppna en hundaffär här i Kemi. Blir även en internetbutik! Hon är modig och väldigt duktig! =)

Det är förstås mycket jobb, så vi har försökt hjälpa henne så mycket vi kan! I söndags var vi i butiken och skruvade möbler och igår hjälpte jag henne med att göra beställningar. =) Imorgon ska jag vara hennes privata chaufför och köra runt henne på lite olika ärenden. =)


Marko är iväg och hämtar upp Leevi just nu. Våran vecka denna vecka. =)

Och i helgen blir det troligtvis att vi åker upp mot Ivalo. Vi ska försöka tjäna lite pengar på bärplockning. Hjortron osv. Hoppas bara att det finns några bär, då solen har varit ganska frånvarande denna sommar.. =(

Men, men.. Är ju inte helt fel att komma iväg hemifrån en sväng. =)


Nä, nu ska jag kolla på Vänner och andas lite innan terroristen kommer hit. ;D


Saknar er där hemma!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 november 2014 13:19


Halloj!   Åter igen har jag missat att uppdatera. Det har ju hänt en del sedan sist. Vår lilla pojke, Noah, har kommit till världen. Den 4.10.2014 kom han äntligen ut efter många dagars smärtsamma sammandragningar.  Vi åkte in på natten till ...

Av Johanna - 1 oktober 2014 19:18

Sov inte en blund på hela natten. Har haft värkar som startade runt midnatt och höll i sig. Det började med 5min mellanrum. Men i och med att jag läst att det ska göra så ont att man inte kan stå, gå, andas när det är på riktigt tänkte jag att det ...

Av Johanna - 29 september 2014 20:01

Allt händer samtidigt.. Både tråkiga och roliga saker. Den här helgen och början på veckan har verkligen satt en gravid kvinnas känslor och tankar upp och ner. Det började i fredags kväll. Marko kom in med hundarna efter en promenad och jag mär...

Av Johanna - 23 juli 2014 22:07

DEN HÄR VÄRMEN!! Hjälp... Nej, jag vet man ska inte klaga och ja, jag gnällde i vintras när det var för kallt. Men seriöst, måste det vara allt eller inget? Jag är svensk och lagom är alltid bäst! Det har varit tryckande värme i flera veckor ...

Av Johanna - 5 juli 2014 22:27

Det är nästan 2 år sedan jag skrev senast. En hel del har hänt sedan dess.   Såg att i mitt förra inlägg berättade jag om att vi skulle åka upp till Ivalo och plocka bär. Vi kom till Ivalo, men det blev aldrig någon bärplockning. Vi hann vara...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards