Alla inlägg den 29 september 2014

Av Johanna - 29 september 2014 20:01

Allt händer samtidigt..

Både tråkiga och roliga saker.

Den här helgen och början på veckan har verkligen satt en gravid kvinnas känslor och tankar upp och ner.

Det började i fredags kväll. Marko kom in med hundarna efter en promenad och jag märkte på en gång att något inte stod helt rätt till med Ossi. Han andades häftigt och skakade som ett asplöv. Jag lyssnade på honom och det pep när han andades, precis som det gjorde då när vi upptäckte hans hjärtfel för ett par månader sedan. Jag kollade även hans tandkött och det var väldigt blekt. Så jag lindade in honom i en filt och höll honom i min famn tills han slutat att skaka. Ringde till jourvetrinären här och frågade om råd. Vi skulle öka dosen utav hans vätskedrivande medicin och även kontakta hjärtspeciallisten i Uleåborg för råd. 

Sagt och gjort. Tyvärr hade vetrinären åkt hem för helgen, så jag fick rådet att skicka ett mail till henne. 

Hon höll med om att vi skulle öka Ossis vätskedrivande medicin och om han inte blivit bättre dagen efter så skulle jag kontakta jour vet igen och be om antibiotika. Så nu äter min lilla sjuka prins även antibiotika utöver dom tre andra medicinerna han får. Imorgon ska vi till Uleåborg och träffa vetrinären och se vad hon har att säga. Men tyvärr ser det nog inte allt för lovande ut för Ossi. Jag hoppas förstås att antibiotikan kommer att hjälpa honom, men eftersom det bara har gått några månader sedan vi började medicineringen så är nog risken stor att hans kropp inte kommer att orka med så mycket längre. Jag ska göra allt jag kan för att han ska må bra och få vara hos mig så länge som möjligt. Men jag vill absolut inte att han ska lida. Vi ska mysa varje vaken stund vi har tillsammans och han ska bara få ha det bra. Han är det finaste jag har, min bästa vän... Love of my life.. 

Hampus har varit väldigt söt med Ossi, pussat på och legat nära. Men han fick ändå åka till min kompis för ett tag. Det är bättre för honom, där har han tre tjusiga tjejer att busa med plus att dom ska på utsällning i helgen. Och eftersom jag är beräknad att föda barn den 4de oktober så tänkte vi att det är bra att han får vara där så länge. Ossi är hemma hos oss tills dess att vi åker in till BB, då ska han hem till en annan kompis som kan ha översikt hela tiden. Känns tryggt att allt sånt är ordnat med.


Vi var dessutom på ultraljudsundersökning idag igen. Det var en efterkontroll för att det senaste ultrat visade att det var ganska lite fostervatten. Så idag var vi dit vid 9:30 på morgonen. De började med att mäta bebis hjärta, mitt hjärta och även värkar. Och värkar hade jag! Dom undersökte mig också och det visade sig att saker har börjat hända, det börjar öppna sig! HJÄLP tänkte jag. Ska vi få bebis nu?! Men det kan ta ett bra tag ändå vad jag förstår.

Hur som hellst så blir det igångsättning på måndag morgon, om han inte tänkt titta ut innan dess förstås.   

Tänk! Nästa vecka är jag mamma... Så svårt att greppa.. 

Har haft värkar hela dagen, men nu verkar det ha lugnat ner sig. Skönt. Jag hoppas att han håller sig inne tills vi kommit tillbaka från Uleåborg i morgon i alla fall.


Nä, nu vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva om... 

Jag säger som alltid, ska försöka bättra mig och uppdatera oftare.. Men ja.. Vi får väl se hur det går med den saken. ;)


Puss o kram på er alla!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards