Alla inlägg under oktober 2014

Av Johanna - 1 oktober 2014 19:18

Sov inte en blund på hela natten.

Har haft värkar som startade runt midnatt och höll i sig. Det började med 5min mellanrum. Men i och med att jag läst att det ska göra så ont att man inte kan stå, gå, andas när det är på riktigt tänkte jag att det går över. 

Men det gjorde det inte. Värkarna blev tätare och vid 5 tiden tog jag en panodil och en varm dusch för att kolla om det lättade.. Icke! Vi ringde till förlossningen för att fråga om råd och de sa att jag självklart är välkommen in, men att det bästa är om jag stannar hemma tills jag inte klarar det längre. Så jag stannade hemma, försökte vila lite, tog varma duschar osv. Vid 8 på morgonen gick jag på toa och märkte att det kom blod. Värkarna var nu med 3min mellanrum. Så vi packade ihop oss och åkte in.

På förlossningen lyssnade dom på bebisens hjärtljud och mätte värkarna. Allt såg ut som det skulle. Dom undersökte mig också och sa att det var inte dags ännu. Troligen så tränar sig bara livmodern.. Men eftersom jag har så mycket värkar och tätt mellan dem så trodde de inte att det skulle ta så lång tid. Men man vet ju aldrig.

Vi åkte hem igen och jag har försökt att vila och äta sen dess. Nu på kvällen har det lugnat ner sig igen och värkarna som fortfarande gör tokont kommer inte lika ofta.

Då fick jag ju sova ordentligt en stund i alla fall. =) 

Nu är det bara att vänta och se. Håll tummarna för oss!


Kramar

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards