Alla inlägg den 16 november 2014

Av Johanna - 16 november 2014 13:19

Halloj!


Åter igen har jag missat att uppdatera. Det har ju hänt en del sedan sist.

Vår lilla pojke, Noah, har kommit till världen. Den 4.10.2014 kom han äntligen ut efter många dagars smärtsamma sammandragningar. 

Vi åkte in på natten till torsdagen och jag fick stanna kvar på BB även om dom sa att det inte var på gång än.

Värkarna fortsatte, trots starka smärtlindringar.

På natten till lördagen fick jag ligga i badet nästan hela natten och på lördagen satte dom igång förlossningen. 

Dom var oroliga för Noah eftersom hans hjärtslag gick ner ganska kraftigt under värkarna.

Själva förlossingen gick inte alls som jag hade hoppats på. 

Jag ville ju att det skulle starta utav sig själv och så ville jag prova utan ryggmärgsbedövning osv. Men efter 4 dagar med smärta så orkade jag inte längre. Det blev ryggmärgsbedövning. Den hjälpte, en stund.. Efter ett tag så slutade även det ha effekt. Så dom gav mig något som hette Aquadops. Fyra stick i ländryggen och det brände som att dom försökte riva av mig huden på ryggen!! Efter allt det här så börjar saker hända, men det bästa är en enda röra i mitt huvud för jag var helt utmattad utav smärta. Det blev sugklocka för att få ut honom. 

När han sedan väl var ute tog dom honom ifrån mig ganska snabbt. Sen fick han ligga i kuvös med extra syre över natten. 

Som tur är återhämtade han sig snabbt och fick komma till mig på morgonen efter. Sen blev vi kvar på BB 4-5dagar till.

Nu är lilla prinsen 6 veckor gammal. Det är helt sjukt vad tiden går fort!

Vi var på bvc i torsdags. Han väger nästan 5kg nu(födelsevikt 3590g) och han hade växt nästan 6cm.

Skönt att veta att han får i sig tillräckligt. =)


Ossi mår väl hyfsat bra. Det går upp och ner för honom. Han verkar trött. Och vi gissar att Hampus är lite för mycket för farbror Ossi, så vi har tagit beslutet att Hampus ska få prova på att bo hemma hos någon annan. Det känns jättetråkigt om det skulle bli så. Men jag känner att det är nog bäst för både honom och Ossi. Då får Ossi lugn och ro och Hampus får komma till någon som har tid att roa detta lilla energipaket.

Vi får se hur det går.


Det var väl lite snabbt om vad som har hänt här. =)

Ha det fint!


 


Mammas finaste drygt 3 veckor gammal   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards