Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Mjaaahaaja..

Av Johanna - 29 maj 2011 21:14

Ser att det har gått ett tag IGEN sen jag senast skrev här..

Antingen är jag väl waaaay to busy för att ha tid med bloggen eller så har jag helt enkelt ett så innehållslöst liv att jag inte har något vettigt att skriva om. Välj själva. ;)


Provet jag gnälde över i förra inlägget gick förvånandsvärt bra faktiskt. Ett enda litet fel. Bäst i klassen minsann! Jag äger!Och vill ni veta vad jag hade för fel. det är löjligt... Det var i verbtyp 4 gruppen, minns ni? -ta/-tä?

Ok så ordet jag hade fel på var pelätä. Skulle böjas i jag form. Så jag skrev Pelään. FEEEEEEL. Jaha tänkte jag, varför det nu då? Det finns ett annat ord som är nästan likadant i samma verbtyp pelata. och böjar man det ordet blir det minsann Pelaan.. men näääe, bara för att finskan hatar mig och gör allt för att få mig förvirrad så ska det i just det här ordet hoppa in ett K.. Pelkään.. PLÖH! Lagom lustigt tycker jag...

Något som är om möjligt ännu roligare är att på tisdag ska vi ha prov på ALLA de 6 olika verbtyperna.. JIIHAAA! Jag längtar så.. Finska kicks my ass all over Kemi... Men så äre!


Annars då.. *funderar* Helgen har varit lugn.. Lite för lugn tycker jag, vi har haft Leevi här och meningen var att vi skulle åkt till ranua zoo och kollat på isbjörnar, men självklart har det vräkt ner hela helgen.. Så vi tog en sväng till Haparanda istället.. Nästan lika intressant =P

Jag inhandlade nya mysbyxor och en hoodie. Massa mysigt. Hade presentkort på Stadium sen i julas. Det gillas =D


Nu sitter jag i soffan och fiser för mig själv. Make är ute och ränner, Leevi sover och Opa, som har varit och supit i Oulu igen, ligger bakfull i sitt rum och glor på film..


Och regnet det bara öser neeeeer... Imorn är det skola igen, ledigt på torsdag. Jesus flyger till himlen då. Upp skuttar Jesus, hurraaaa, hurraaaa! Lite trist är det dock att dom tycks inte ha förståt det här med 'klämdagar' i Finland.. Så jag har skola igen på fredag.. Värdelöst.. Tänk om man kunnat fått långhelg, då hade vi kunnat tagot en tur till Ivalo.. Prutt.. Men men.. Inte långt kvar nu.. I början av juli kommer jag hem en sväng! Vi ses på power big meet gott folk! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 november 2014 13:19


Halloj!   Åter igen har jag missat att uppdatera. Det har ju hänt en del sedan sist. Vår lilla pojke, Noah, har kommit till världen. Den 4.10.2014 kom han äntligen ut efter många dagars smärtsamma sammandragningar.  Vi åkte in på natten till ...

Av Johanna - 1 oktober 2014 19:18

Sov inte en blund på hela natten. Har haft värkar som startade runt midnatt och höll i sig. Det började med 5min mellanrum. Men i och med att jag läst att det ska göra så ont att man inte kan stå, gå, andas när det är på riktigt tänkte jag att det ...

Av Johanna - 29 september 2014 20:01

Allt händer samtidigt.. Både tråkiga och roliga saker. Den här helgen och början på veckan har verkligen satt en gravid kvinnas känslor och tankar upp och ner. Det började i fredags kväll. Marko kom in med hundarna efter en promenad och jag mär...

Av Johanna - 23 juli 2014 22:07

DEN HÄR VÄRMEN!! Hjälp... Nej, jag vet man ska inte klaga och ja, jag gnällde i vintras när det var för kallt. Men seriöst, måste det vara allt eller inget? Jag är svensk och lagom är alltid bäst! Det har varit tryckande värme i flera veckor ...

Av Johanna - 5 juli 2014 22:27

Det är nästan 2 år sedan jag skrev senast. En hel del har hänt sedan dess.   Såg att i mitt förra inlägg berättade jag om att vi skulle åka upp till Ivalo och plocka bär. Vi kom till Ivalo, men det blev aldrig någon bärplockning. Vi hann vara...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards